II. WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA MEDIACYJNEGO
-
Postępowanie mediacyjne zostaje wszczęte:
- na wspólny pisemny wniosek stron sporu o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego; albo
- gdy jedna ze stron sporu wniesie pisemny wniosek o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, a druga strona wyrazi zgodę na piśmie na udział w mediacji w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej odpisu wniosku przez Dyrektora Kancelarii
- na podstawie postanowienia sądu kierującego strony do mediacji
-
Wspólny wniosek stron o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego powinien zawierać:
- oznaczenie stron postępowania mediacyjnego wraz z podaniem ich adresów,
- określenie przedmiotu sporu wraz z podaniem jego wartości przy sprawach o prawa majątkowe
- określenie stanowisk stron wraz z ich uzasadnieniem
- podpisy stron
- wymienienie dokumentów uzasadniających wniosek o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego.
-
Wspólny wniosek stron o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego może również zawierać:
- wskazanie miejsca i języka postępowania mediacyjnego
- wskazanie mediatora wyznaczonego przez strony
- wniosek o wyznaczenie mediatora przez Pełnomocnika Kancelarii
- Postanowienia ustępów 2 i 3 II punktu niniejszego Regulaminu stosuje się również odpowiednio do wniosku składanego tylko przez jedną ze stron
- Wraz z wnioskiem składanym przez jedną ze stron powinien zostać złożony jego odpis dla drugiej strony
- Dopuszcza się, że wspólny wniosek stron w rozumieniu ustępu 2 punktu II niniejszego Regulaminu mogą stanowić dwa odrębne pisma, o ile zawierają dane określone w tym ustępie
|