Kancelaria Mediacyjna PRIMUM CONSENSUS Dorota Fedorowska
  Plac Powstańców Śl. 17a, pok. 222, 53-329 Wrocław
  mediacje@fedorowska.pl
strona startowa kontakt e-mail

WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE MEDIACJI
WNIOSEK O WSPARCIE PSYCHOLOGICZNYM
KONTAKT
PROCEDURA MEDIACYJNA

ARTYKUŁY PRASOWE / WYWIADY


 


 

 
 

O FIRMIE
MEDIACJE - ZARZĄDZANIE KONFLIKTAM
SYLWETKA MEDIATORA
REKOMENDACJE
OPINIE UCZESTNIKÓW MEDIACJI
REGULAMIN MEDIACJI
KODEKS MEDIATORA
STANDARDY MEDIACJI
USTAWY O MEDIACJI
MEDIACJE W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH
LITERATURA
DORADZTWO PSYCHOLOGICZNE
SZKOLENIA
CENNIK USŁUG


FUNDACJA EDUCO
STOWARZYSZENIE MEDIATORÓW RODZINNYCH
KRAJOWE STOWARZYSZENIE MEDIATORÓW
FUNDACJA PARTNERS POLSKA
MAPA STRONY


4. POSTAWY, CECHY I UMIEJĘTNOŚCI MEDIATORA

  1. CECHY MEDIATORA
    • POKORA - wobec ludzi i rzemiosła,
    • SZACUNEK I LOJALNOŚĆ wobec ludzi i zasad.
    • ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE I POTRZEBY DOSKONALENIA.
  2. UMIEJĘTNOŚCI MEDIATORA
    posługiwania się profesjonalnymi procedurami, metodami i technikami mediacyjnymi


I. CECHY MEDIATORA

Pokora i szacunek - wobec życia, siebie i innych ludzi, wobec ludzkich spraw,

  • poszanowanie wartości innych ludzi,
  • respekt wobec ludzkich więzi.
  • lojalność wobec cnót moralnych i uniwersalnych wartości etycznych,
Świadomość siebie i wewnętrzna siła - znajomość walorów i słabości (stałe poznawanie siebie, własna terapia),
  • świadomość potrzeby doskonalenia siebie,
  • zdolność panowania nad swoimi emocjami.
Walory mediatora:
  1. wiara w sukces i konsekwencja w dążeniu do osiągania celów,
  2. opanowanie, cierpliwość, konsekwencja, wytrwałość,
  3. praca nad sobą (zaznajomiłeś się z istotą i podłożem konfliktów - to znaczy, że pracujesz nad sobą)

II. UMIEJĘTNOŚCI MEDIATORA

Profesjonalizm - znajomość rzemiosła - psychologii konfliktu, prawidłowej komunikacji, zasad i procedur negocjacji i mediacji, reguł "temidy" (wymiaru sprawiedliwości) oraz podstaw prawnych mediacji,

  • lojalność i praworządność - przestrzeganie zasad prawnych,
  • świadomość potrzeby nie osądzania innych - wypełnianie jej reguł w toku mediacji,
  • zdolność bycia bezstronnym oraz zdolność przewidywania skutków - stosowanie zasad bezstronności.
Wymiary profesjonalizmu mediatora.
  • Mediator zna psychologię konfliktu - posiada wiedzę historyczną, kulturową, ekonomiczną, prawną i społeczną dotyczącą diagnozowania konfliktów - poznawania ich podłoża (Ąródeł ) oraz istoty, przyczyn eskalacji konfliktu.
  • Mediator w ramach rzemiosła mediacyjnego - zarządza konfliktem - porządkuje konflikt i pomaga ograniczając do minimum swoją ingerencję w życie innych ludzi.
  • Mediator w ramach sztuki mediacji - daje otuchę, nadzieję, wsparcie. Powinien więc szanować ludzi oraz mieć respekt dla ich spraw i wartości.
Walory mediatora:
  1. otwarty na dialog i gotowość przyjmowania krytyki,
  2. sprawność językowa,
  3. działanie w zgodzie z zasadami mediacji, sztuką motywacji, retoryki, przełamywania impasu, demaskowania manipulacji.

PODSTAWOWE I NAJWAŻNIEJSZE TECHNIKI STOSOWANE MEDIATORA:

  • dopasowanie w komunikacji i empatia mediacyjna,
  • aktywne słuchanie i parafraza,
  • umiejętne zadawanie pytań otwartych,
  • sprawność językowa,
  • dowartościowanie,
  • neutralna komunikacja niewerbalna.

powrót do poprzedniej strony      
powrót do strony głównej